BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Monday, April 6, 2009

ciTEr tenTang OraNG GiLer...PaRT TwO


ade seekor orang giler...
digelar seekor sbb diakan giler...
dia berbau amat busuk...
sekitarnya pun kata dia busuk...

pada suatu hari,
ketika kelas abnormal di malam hari,
lecturer masih tak datang lagi,
aku tercari-cari tempat utk diisi

tiba-tiba di depan mata,
ader satu ruang kosong yang masih nyata...
tapi berada di sebelah orang gila..
budak2 lain semua taknak duduk...
sbb dalam hati mereka akui berbau busuk..

aku dengan pantas meluahkan isi hati
sambil hidung ditutup dgn jari
ape maknanya, korg faham2 lar sendiri..

orang gile terasa durjana
lalu ditolak semua kertas dan buku di atas meja..
dgn gaya kemodelan-bapoknya
orang gile bangun dengan menjegil mata
dgn gaya jalan kucingnya
sambil bergayut di telefon mengadu domba
SAH! KELEMBAI NI SPESIS BINATANG JUGAK TERNYATA!

eee...ngerinya kami melihat
sambil joget2 dgn badan yg berbulu bulat-bulat
dia masuk semule dgn muke kelat
tp ade aku ambil berat??
lantak ko la nak ngumpat

maka lecturer pun ketibaan
dan bermulalah satu test atau ujian
tapi orang gila dah terdesak nak dapat dekan
lalu tiru buku dan nota yang diberikan

ala, orang giler mane ader otak
tp berangan nak bijak
layaknya ko tu cuma untuk dipijak2
sebab tak laku pun kalo bagi kat kedai pajak

pada masa rehat
bau orang giler tu makin kuat
aku tegur lagi hebat
orang giler jd agak liat
bangun2 muka kelat
hentak meja mcm lalat
marah, hidung kembang bulat2
sib bek rambut tak terlibat
kalau tak da botak satu kepala tu yg semua tak sanggup lihat

ingatlah wahai orang gila
walaupun ko dapat kuota pengetua
itu bukan sbb ko joget atas pentas yang mengundang sinis tawa
tapi sbb ada JKM simpati tolong ko yg sakit jiwa
borang ko kan sekali harung dgn kawan-kawan aku yg mulia
ko pulak gigih nak selit2 namun berbau juga

walau ape pun kata-kata yg cuba disampai
kononnya tak dapat kuota sbb "kabel" aku da terputus di kali ini
atau aku akan gile ketiadaan "kabel" dikemudian hari
tp aku tak heran dgn fitnah yg menggeletek ulu hati
sbb hanya dia yg selayaknya dimahkotakan GILA di UTM ini
ehh, kat Kedah pun dia pegang gelaran ni
uhh, tapi kat Malaysia pun hanya dia org gile sejati
lantak lar..dia kan ORANG GILER yg berhasad dengki??

1 comment:

  1. hahahaha..ni part yg strusnye yg aku nnti2 kan!!!!..hahhahaha...tahniah diatas karya yg anda nukil kn di blog anda ni..kip it dup!!! good job!!! go back and practice..kui3

    ReplyDelete