BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Tuesday, April 14, 2009

FoBia KriM PeNceRah KuLiT?? Ader Ke??

pejamkan mata korang....dan bayangkan...

korang sedang berjalan-jalan di sebuah pusat beli-belah
tiba di satu lorong sblm naik ke tingkat dua
korang nampak ada satu booth demonstrasi
setiap yang lalu-lalang akan ditarik oleh jurujual
korang tertanya-tanya, apa kehe nyer yob??
korang merapati diri korang ke booth tersebut
korang lihat, ada sorang jurujual selambe tenuk
sapu satu krim dan gosok2 pipi dan dahi sorg customer tu
tika itu baru lah korang tersedar;
eh, ni orang jual krim pencerah kulit!!

soalannya, apakah tindakan anda?
a) korang pun nak free demonstrasi..untung2 dapat jadi cerah..hehe
b) korang buat derk aje..ala, tak minat pun ngan benda2 camni
c) korang tgk aje, tapi taknak beli pun.saje suka tgk muka org kena tepek2 krim
d) korang amik jalan lain, korang cabut lari!

jawapannya: d

hahahaha...ini lah keadaan yg berlaku. bukan sekali dua, tp tiap2 kali aku gi ke Giant U-Mall kat Pulai Utama tu..biasa ar.aku ni memang suka melepak kat tempat2 pasaraya ni..tgk barang2 baru offer..heheh..kan nak jadi pengguna yg bijak?

so, tersebut lah alkisah pada suatu hari...(dah lama dah, tak engat..bulan lepas kot)..aku biasa nya memang lalu jln wing kiri untuk naik tangga bergerak, nak ke giant kat tingkat dua...jadi,kelazimannya yang tak dapat disangkal, aku akan gi ngan seseorang ni yang digelar mr.X (maaf, identiti terpaksa dirahsiakan demi keselamatan diri ak..terima kasih..)

aku ni memang berminat bila tgk org ramai2 berkumpul..so, aku pun dah gigih melulu ke depan..mr.X sorg ni, kool aje kat belakang follow..aku dok usha2 jurujual tu..ooo, jual krim pencerah kulit ke?aku baru niat nak suh dorg wat demonstrasi utk cerahkan lagi kulit aku, tup2 mr.X dah takde kat belakang aku..aku toleh2 sekeliling, rupa2nya dia dah naek pun tangga bergerak tu..aku pun gi ah kat dia.aku ajak dia gi kat booth tu, try..tp dia wat dunno ajer..so,aku pun ignore aje la

balik tu, masa turun dari tangga bergerak tu, aku tgk kat belah kiri bawah tu ada lg org wat demo kat booth. aku pun turun2 pusing ar kiri..tp, bila aku sedar2, eh, mr.X takde..kali ni, dia gi pusing ikut belah kanan..aku dah musykil, tp rileks aje ah

kali kedua aku gi U-Mall, aku tekad nak try demo tu..tp Mr.X nak lalu wing kanan tu..katanya nak beli kaya ball..aku ikut aje la..tp bila aku ajak dia gi kat booth tu, dia terus naik tangga bergerak...balik turun, dia terus pusing kanan (booth tu kat belah kiri)...then, i jump into an assumption..he's afraid of whitening cream's demonstration...hahaha

ntah ar..sampai skrg ni pun, dia tetap taknak lalu wing kiri tuh..sanggup bagi macam2 alasan (nak beli kaya ball la, suka lalu jalan kanan la, saja-saja lar) asalkan tak lalu depan booth tu..tp, yg bestnya, satu petang tu, mcm biasa, mr.X tetap fobia nak lalu wing kiri...so,aku yg dah terbiasa ni, follow aje la dia...sambil tu, aku dok gelak2 usik dia takut ngan org jual krim pencerah kulit...tp, masa balik turun tu, booth tu dah ditutup ngan kain ( maknanya, dah tutup ler...) Mr.X dgn bangganya buat pertama kalinya dalam tempoh sebulan ini (agak-agak ar) lalu wing kiri..dia ckp, "ahhh...rindunya ngan bau kat belah sini.." HAMPEH! dah tutup booth, baru berani lalu..melepas aku nak dpt free demonstrasi..tp kan, aku tetap rasa janggal..kenapa dia takut kena demonstrasi krim pencerah kulit ek? dia taknak kulit dia cerah ke??hurm...

p/s: aku kuar lagi u-mall tengahari smlm. nampak aje booth tu bukak,mr.X trus amek jalan kanan. masa naek tangga bergerak, aku snap photo booth tu berserta produknya, tp mr.X marah..dia dah dapat "bau" aku nak tulis pasal ni kat entri aku..hahaha...unfortunately, gambar tu tak clear ar..biasa la, enset murah..sedih..bila lar aku nak dapat try demo tu???

No comments:

Post a Comment