BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Tuesday, April 14, 2009

Oh NO! KaMU!!!

tensen!
terbakar!
terbabas!
terburai!
terboroi!

dia datang lagi! kali ini, bukan macam lagu "dia datang, dengan lenggang lenggoknya...dia datang, dengan lemah gemalainya..." tapi, kali ini, dia datang, dengan saiz berganda!!!

hah, jgn cepat interpret! aku bukan citer pasal pompuan. lelaki pun lagi la bukan. tapi kali ni aku bercerita tentang sesuatu yg, aku rasa korg pun banyak kali didatanginya..bukan haid k! itu pompuan ajer..(korang tau tak? istilah lain datang bulan adalah bendera jepun. si troublegurlz gunapakai smlm...euiii, lucah!). jadi, ape benda yang aku nak karutkan nih???

JERAWAT !!!

argh! aku rimas, aku lemas!
sebijik jerawat yang cukup besar tumbuh betul2 kat atas alur hidung, tepi kening kanan aku...aduh, sib baek skrg tgh study week, so takde class..kalo tak, mau nyer aku kena kutuk ngan ain, the "sumbu" girl (sbb dulu penah tumbuh jerawat besar betul2 atas hidung dia..hahaha..jahat giler aku kutuk dia time tuh!). bila pk2 balik, aku dah tau sbb ape jerawat naek. smlm aku tido lewat sgt, sbb nak post 2 entri kat bawah ni ler (di samping maen solitaire..dah jadi gian plak..huhu)

aku memang peka ngan muka aku. aku memang take alert on my appearance (pasal berat tu, skali-skala ajer. kang aku kurus kering cam time matrik yg aku makan megi dan minum air aje hari2, mak aku risau sgt2 la plak...) . so, aku tau la sbb ape muka aku naek jerawat..lazimnya, tiga faktor ni:-

1) makan kacang (menyebabkan muka aku berminyak. bila berminyak, kotoran terkumpul di liang2 roma. akhirnya, "anak2 kecil" aku muncul...tp, smpai skrg aku ckp yang kacang ni adalah kumpulan minyak, bukan protein. sbb dulu masa SPM 2005, paper 3 biologi penah kuar soklan ni. aku jwb kumpulan protein sbb teringat selalu minum air soya. pastu, dah abes exam cikgu aku ckp kacang tu minyak. kawan2 aku gitau, kan ada minyak kacang! so, ye la kot...tapi, kawan2 kat UTM ni laen.dorg tak terima kacang tu kumpulan minyak. so, kumpulan aper?? no answer is given.huh!)

2) tidur lambat (yang ni aku selalu sgt buat. kalo aku engat, bila nak tido lambat, aku akan gi cuci muka. sbb bila aku "berjaga" sangat, muka aku akan jadi sangat berminyak. kalo tadah, dah boleh wat goreng cucur kat bilik Padir Black tuh..kalo nak minyak free, korang datang ar kat bilik aku tgh2 membuta mlm hari..kuikui)

3) lewat mandi malam @ tak mandi malam (hahahaha..ni yang takleh tahan. biasanya, aku rajin mandi ok! dun give wrong impression! tapi, adatlah fitrah manusia ni makin matang usia, makin pelupa, ye tak?? so, kadang2 pas balik kuar, aku tido dan bila bangun aku lepak2 tgk tv..terus terlupa nak mandi...bila dah rasa ada jerawat tumbuh, baru aku teringat, AKU TAK MANDI LAGI!!!! tapi, bila jerawat aku tumbuh tu, bukannya bermakna aku tak mandi malam sebelumnya k. tu sbb 2 faktor utama yang kat atas ni la..hehehe)

tu sebab jerawat boleh tumbuh kat muka aku yang aku kenalpasti dan amati sepanjang perjalanan hidup aku. korang pulak macamane???



p/s: teringat time matrik dulu, ada sorg classmate aku nama Ikhwan, tapi aku panggil Guo (Jambu) sbb muka dia licin sangat (maknanya takde jerawat mahupun kesan jerawat, bukannya licin berminyak) dan mcm getah yang boleh membuatkan aku selalu tarik2 pipi dia..bila aku tanya dia pakai pencuci muka pe, dia cakap tak pakai ape2 pun (ye la tu)..nway, seb bek dia tu lelaki, kalo pompuan? hehehe...


Inilah "guo" aku yang diciterkan kat atas..aku dpt gambar ni sbb zaim anta skali ngan gmbr2 aku ke emel via henset masa time matrik dulu...kadang2, aku panggil dia "kuali".hahaha..tgk! kan jambu tu muka dia? tapi kan, tak macho la wey..hahaha

No comments:

Post a Comment