BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Friday, May 15, 2009

KeNaNGan MaSa BeLaJar aSRaMa duLu2...FLY

rindu....
nostalgia....
kelakar....

aper lar kali ni ek???....aku nak citer tentang zaman aku kat asrama dulu. bukan aper, bila jalani praktikal kat asrama aku nih, teringat sgt zaman2 aku masih bergelar pelajar asrama cni...well, walaupun aku da jd siswazah, tp zaman bergelar pelajar asrama paling masyuk!!! benda pertama yg aku nak citer, tak lain dan tak bukan....


FLY


tu mmg takleh nafi lar... se'skema'2 aku, aku penah gak fly...lagipun, pepatah asrama ada menyebut, "lelaki yang tak pernah fly, dia bukan lelaki!"..jd, kelelakian kami ditonjolkan melalui aktiviti fly!!! hehe...(saper la yg reka pepatah tuh! rosak budak2 asrama!)..tp yg paling aku takleh lupa, time aku fly mlm2 ngan junior aku, nak tgk filem midnite, "One Missed Call." tp, alih2, kaunter tiket dah tutup n sbb kitorg sesat ms odw ke pawagam tuh...balik2, kitorg tgk ader lembaga 'besar' kat meja pak guard, maka kami pun menusup masuk ke dalam longkang...lama gak ah dok dalam longkang, hampir 1 JAM!!! pastu, bila rasa cam da line clear, kitorg pun panjat pagar belakang, pastu ader org jerit, "DAH KANTOI DAH!!!!!" pergh! sesia aku bertapa dalam longkang!!! Esoknya, bila kena panggil ngan pegawai hal ehwal pelajar kenapa fly, aku jwb, "SAYA MEMBERONTAK," dgn wajah selamba....

hukuman? berdiri kat tepi tiang pejabat sampai ptg. kiranya aku ni tiang yang paling ensem ar kat dunia nih... hehehe...


ARGH!!! NAK FLY DRPD ASRAMA NIH!!!!


p/s: lembaga 'besar' yg dinyatakan di atas, bukannya pak guard tau..tp kawan aku, bulat, yg sedang tunggu aku balik sbb dia pun kantoi fly sama!!! hahahah


3 comments:

  1. hek eleh..stakat jadi tiang tuh..apa barang..aku kena penjara seminggu tuh.. bengong nye apa nama encik yang perut buncit tuh...bangkai

    ReplyDelete
  2. fly....seme pljr asrama mesti akan fly...aainaa pnh fly masa asrama sklh menengah...tak png kantoi arr...akak² upper six tlg cover line...huhuu..

    ReplyDelete
  3. aku je lah yg tak kantoi kot.haha.aku lagi power, fly siang2 hari.ko punye tujuan dan tempat ko nak gi masa fly tu mmg gempak lah.shopping complex pastu nak tengok movie.haha

    ReplyDelete