BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Thursday, November 26, 2009

InSOmNIa....


tekanan...
penat...
kerugian...

arghhh...apa yg aku nk coretkan nih??hurm...org tua2 kata, badan yg sihat dtgnya drp gaya hidup yg sihat...gaya hidup yg sihat, perlulah bermula dgn tidur yg mencukupi...apabila kita mendapat tido yg mencukupi, maka kita akan sgt BERTENAGA utk melakukan kerja2 lain seperti mengunyah makanan sbyk 50 kali, bergolek2 selama 30 minit sblm mengambil tidur petang dan mengurangkan regangan pada otot mata utk maraton tonton The Biggest Loser selama 8 jam di Hallmark!

namun, apa yg berlaku pd aku adalah sesuatu yg tidak sihat! setelah melakukan kiraan tanpa menggunakan kalkulator (juz nak feeling perasaan budak SPM yg tak dibenarkan guna kalkulator tu..), maka sudah 39 hari aku tidak memperoleh tidur yg mencukupi...bermula drp minggu ulangkaji (yg sememangnya aku tidak ulangkaji), sehinggalah ke hari sebelum raya haji! pergh...aku taktau la mcmane aku bley tahan...

tp sib baek aku dibekalkan dgn sumber karbohidrat dan protein yg lumayan; fries + sosej + telur mata, yg membuatkan aku sgt berselera tiap2 kali makan...tp bila da pukul 2,3 pagi, takkan la aku nak makan lagi plak kan...jd, keadaan yg sukar nk tido ni bergaul dgn gelojak lapar dlm perut mmg sgt membuatkan aku resah, gelisah tp aku tak kesah! as long as ak still tersenyum melayari hari2 aku yg SANNNGGGATTT PPEEENNDDEEKKK pd belah siang, dan PPAAANNNJAAAANNGG pd belah mlm...

ada idea tak mcmane nak ilangkan masalah insomnia ni??? selain minum susu (FYI, aku sgt benci pd susu...kecuali susu pekat lah, kalo tak, tak best la air milo aku) dan membuat senaman (sbb aku sgt3 merasakan diri ini kebal dgn senaman...)...macamane eh??? adoi....

p/s: ada org, dtg sini ditolak pergi...dtg sana diusir lagi...itulah org sudah bilang...kalo dah busuk, bwk ke mana2 pun org terhidu juga...alahai

No comments:

Post a Comment