BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Monday, October 5, 2009

ARghhhhh....penat!!


lelah...

letih...
lelap...

apa yang aku maksudkan kali ni???hehehe....arghhhh!!!! PENAT! itu lar dia...PENAT! semenjak dua ni aku rasa sgt penat!...semalam, aku gi Melaka....amek tiket pukul 8 pg dan balik ke JB smula pukul 8.30 mlm...kenapa aku gi Melaka???

LAWAT ANAK SEDARA BARU AKU!!!!

hehehe...aku dah dpt anak sedara baru, isnin lepas...baby boy...Aidil Zikri namanyer....aku sbnrnya sgt menentang kakak aku letak nama anak dia bermula huruf A..sbb, nanti bila da membesar sket susah dia...kalo kena present dalam kuliah, dia akan jadi yg first....kalo time pekse, dia akan duduk depan...tak syok woo....sbb kena jd benchmark....kalo aku, aku mmg takleh...sbb gemuruh aku lambat ilang...huhuhuhu

so, aku punya bas pukul 8 pg..aku tido lewat mlm sblm tu, utk wat rujukan proposal PSM ak..bangun2 pg pun, aku still sambung wat keje tu...tp, ada gak yg cuak berlaku...aku mintak tolong kawan aku, Akmal utk anta aku ke sri putri pg tu...daripada pukul 7.30 aku msj and kol dia, tp dia tak balas mahupun angkat...aku dah mula cuak...aku tau, dia mesti tertido ni..tp aku trus tetap kol dia...pukul 7.54 baru la dia bangun! huhuhu...sib bek....sori tau Mal terpaksa susah2 kan ko...segan aku tgk dia terpaksa anta aku ke sri putri pg2 hari...huhuhu

aku smpai Melaka dlm pukul 10.45...sementara tunggu abg ipar aku dtg jemput aku kat melaka central tu, aku pun beli la tiket utk balik ke JB dulu..bukan per, takut takde tiket plak...baru aje nak jln2 sekitar Melaka Central, kakak aku yg dari Serdang tu da kol...Rupa2nya, dia da sampai pun kat Melaka Central!! so, sementara tunggu abg ipar aku smpai utk tunjukkan jalan, aku, kakak aku, pakwe dia dan sepupu aku (bljr kat USIM) pun lepak2 shopping kat Tesco dulu...bukan pe, aku segan la dtg melawat dari jauh2 tp tak bawak pe2 kan..so, aku pun beli la sepasang kasut bayi yg sgt comey dan berwarna-warni...hahahaha

smpai aje abg ipar aku, kitorg pun bergerak gi ke umah mak dia dulu utk mkn tghari (kitorg mmg lapar giler pun sbb tak makan pg)...aku naek keter ngan abg ipar aku, and kakak aku follow dr belakang...jauh gak la perjalanan nak ke Masjid Tanah tu...tp, alih2 kitorg kena gi ke Alor Gajah dulu sbb, rombongan Mak aku yg dari Pahang pun dah smpai!! jd, kitorg pun gi fetch dorg dulu (walaupun perut dah mendidih jerit kelaparan)..

dalam pukul 1.40, baru lar smpai umah mak mertua akak aku..akak aku takde, dia kat hospital..smentara tunggu mknn dihidangkan, aku pun meratah kurma yg ada kat atas meja..hahaha...menu tghari tu adalah kari ayam...byk gak aku ratah ayam tu...hahahaha...

pas smbhyg zohor, baru la kami bergerak ke Hospital Kem Terendak...masuk wad kanak2, aku tgk kakak aku tgh khusyuk tgk tv...oh ye aku lupa gitau...kakak aku kena dok kat hospital sbb anak dia kena demam kuning...dalam wad tu, kecoh sungguh la keadaannya...tau2 aje la kalo org temerloh berborak...kuat kemain...cian tgk anak sedara aku tu kena dok dlm tempat khas, yg ada lampu kat ats tu..utk kurangkan demam kuning dia...aku tak tau la plak nama benda tu..huhuhu...

kitorg lepak2 tgk bayi dan akak aku smpai pukul 4..then, kitorg pun bergerak balik...akak aku menghala ke highway alor gajah-KL, bapak aku plak lalu jalan Bahau-Temerloh dan aku, hgway ke JB la...kiranya, kitorg pun mcm reunion sbnrnya...sbb ada nenek aku, mak sedara aku, sepupu aku dan anak sedara aku gak...dan lgi best, kitorg dtg daripada pelbagai arah...selatan, timur dan KL...huhuhu

aku smpai kat sri putri pukul 8.30, naik bas pukul 5.30ptg...aku mintak tolong Li utk amik aku sbb segan la pg2 hari tu da mintak tolong akmal...tp ujan la plak...and then, li datang bersama afiq jemput aku....thanx frens....balik aje bilik, aku rasa sgt lapar...gi beli nasi goreng pattaya jap, aku tgk Proposal PSM yg kena anta Isnin byk lagi tak siap...aku nak wat, tp penat la....after betul2 kan sket ejaan, ayat dan tambah reference, aku pun terlelap pukul 1.30 pg...dan, pukul 4 pg td da bangun! wah, bergaya tul...hahaha

tu saje laporan hari ni bg memenuhi permintaan Yana yg dok mengeluh aku lama tak update blog...ok la...aku ade kelas pukul 8 ni....nak gerak ni!!!!

p/s: cuaknyer nk kena anta PSM arini!!!

5 comments:

  1. hehe... tau pn lme gile kamu x update blog. letih menunggu. hehe... eh, kamu takde tgkp gmbr aidil zikri ke? xleh tgkp gmbr ek? smoga mmbesar dgn sehat kuat and tinggi... lalala~~

    ReplyDelete
  2. daku ada gmbr dia...tp dlm enset...daku mls nak transfer lg..bz sgt ngan psm ngan assignment..huhuhu...
    yana, gi umah dr.safarin tak sabtu ni??kamu jgn nak lari lagi tau....

    p/s: ala, keturunan aku mmg kecik n comey kot...yg penting, saham tinggi...lalalaa

    ReplyDelete
  3. roy... daku bkn cri alsn tau. jauh skali. tp mingu ni daku ke pagoh. social service di sna. mcm prog ank angkt under sbjek sosiologi daku... maaf ya. sgt2... serius, bkn cri alsn. klu leh, daku xmo g pagoh. psm ku lum siap lg. ai...

    ReplyDelete
  4. aduh kamu.......
    camne la nk berkembang kita ni...kamu asyik tak dpt join aje program kelab ni...
    kak as! marah kan si yana ni ek!
    Kj, cepat tunjukkan kemerajukan kat yana ni!

    ReplyDelete
  5. tulun2.......... jgn.......... as mrh dan kj mrajuk. sush woo.... mcm di cbr cri cacing kaler pearl white. wawawawa.... nextime daku join. promise!! bl daku xde bnda b'kaitan pljrn lh... sori.

    ReplyDelete