BeRape RamAi BaCa BLoG aKoo Nih???

Thursday, September 10, 2009

BuKaNKah Lagi SeNgSaRa ApaBiLa BerTeMu??



Sentap...
Sentak...
Sendu...

apakah yang aku tuliskan hari ni???emmm....pernahkah korg berharap, "adalah lebih baik andai kita tidak bertemu seandainya pertemuan itu dimulai dengan satu penyeksaan menunggu dan diakhiri dengan satu kekecewaan yang sayu???"

ok. cukup ayat puitis utk hari ni (sbg pelepas hajat si apai yg nak sgt aku berjiwang kan...hoho)..apa la yg aku cuba smpaikan drp ayat di perenggan atas tu eh??hehehe...betul la.aku nk citer pasal satu pertemuan...

aku masih ingat masa aku berjumpa nya...kira-kira 3 bulan lebih yg lalu...pada 1 Jun 2009...ketika berkenalan dengannya, aku sgt rasa bangga dan bersyukur...ibarat satu rezeki yg Tuhan sampaikan kepadaku tika aku dalam kesesakan...

bersamanya, aku sgt gembira....aku khabarkan kepada mereka yg dekat dgn ku mengenainya...dan ramai yang ingin mengenalimu jua tp aku ni kedekut utk memberinya kepada mereka...namun, aku pasti...aku sentiasa ingin dia bersama ku walau ke mana jua...tp, aku tak mampu berbuat sedemikian...

pernah satu ketika aku keluar bersama kawanku ke taman u, kawanku tertanya-tanya mengapa aku bersamamu...tp aku jwb, sbb aku rasa aku ingin bersama denganmu...namun, mungkin hari itu tiada rezeki, aku tak dapat mencari apa yg aku mahu oleh itu, dia terpaksa terus menemani aku lagi sehingga lah aku dapat apa yang aku mahu...

tp, tiba-tiba dia menghilang...sehari selepas aku dapat bilik ku sendiri...aku cuba mencarinya, tapi tidak diketemu....aku meracau cuba menjejaki di dalam hati, namun luarannya aku simpan seribu erti...(pergh, terkeluar ayat romantis plak..kuikuikui)

aku berputus asa..apabila hampirnya tiga bulan perkenalan kami..kerana aku sedar, itulah pengakhiran yg wujud...aku cuba lupakan dia..kerana mengingatinya, membuat kan aku lebih terluka...benar, bak kata org tua, rezeki yang hilang jgnlah kita ratapi kerana mungkin itu bukan milik kita...

maka aku lalui hari-hari aku dengan tenang...sehinggalah hari ke-8 selepas 3 bulan perjumpaan kami...aku keluar dgn kawan2 utk berbuka bersama...aku naik kereta kawanku, dan aku berasa sgt gembira utk keluar beramai2 sebelum masing2 akan pulang beraya ke kampung minggu depan...tiba2 semasa aku baru nak masuk ke dalam kereta, aku ternampak dia...Ya, aku pasti itulah dia!!

perasaan aku masa tu sgt menggila...aku tersentap...aku tersentak...kenapalah baru sekarang aku bertemu dgn nya setelah masa yang diberi telah berlalu...maka aku pun bertambah sayu...namun, apalah maknanya lagi kehadiran nya melainkan sebuah kenangan dan satu cerita...

SELAMAT TINGGAL....
kupon voucher MPH bernilai RM70...
semoga aku akan memperoleh 'rezeki' yang lain pula pada masa mendatang...


mcm ni la voucher yg aku 'hilang' sebentar tu..sob sob..adakah bunian ini yg sorokkan??hurmmm...CSI perlu bertindak!!


p/s: pengunjung blog aku dah nk smpai angka 12,000??wow, terkejutnya!!

7 comments:

  1. yes pertama hahha
    x bg tahu pun jmpa kat mana??? dlm kete k??

    p/s: mcm azwan ali plak dok kira pngunjung hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...oo, kalo jd yg first baru laju agaknya nk komen kat blog org! huh...gigih!
    ye la..kan da tulis tu, dalam keter..keter afiq...sedey giler..termenung dalam perjalanan nk berbuka tu dok mengira tarikh luput voucher tu..huhu

    p/s: bukan nk jd azwan ali lar..cuma nak lawan blog apai yg ada 19,000 pengunjung...sket lagi bley ar nak potong dia..hehehe

    ReplyDelete
  3. cis kamu roy... aku pk kn apalh yg kamu hilang... rm70 ek? wow, byk tu leh bli. knp hilgkn? lenkali bg aku ya... kikiki...

    ReplyDelete
  4. hahahaha...kamu mesti suspen baca entri daku kali ni kan...sori la, daku tak main tangkap cintan di utm ni...
    pergh, kalo daku bagi kamu pun, daku tetap kerugian juga..jd, lebih baik sama2 rugi..hahaha

    p/s: daku simpan voucher itu kerana ngak jumpa buku yg daku cari2...sob sob

    ReplyDelete
  5. kamu nk cri buku apa? ala... klu kamu bg daku, kita boleh share buku yg daku beli nnti. ha... sharing is caring. xbaik dekut2 tau... mcm2 dlm pikiran daku ni klu dpt rm70. wah... best2...

    ReplyDelete
  6. daku mencari buku, "setengah berisi setengah kosong"...buku tu bagus tau.motivation stories..dulu, daku dah ada buku tu, PSZ bagi hadiah pd ku...tp masa praktikal, ada pegawai sana pinjam buku tu dan sgt berminat.maka, aku pun memberikannya sbg hadiah...huhu..sama la kita yana.aku pun macam2 plan nak guna RM70 tu...tp, mimpi akhirnya kekal mimpi...

    ReplyDelete
  7. nnt nk cari lh kt psz. xkn xde spare yg leh pnjm kot... huhu.. xpe, itu nmenya xde rzki. insyaAllah, rzki yg mndatang akn b'lipat gnda krn... kita redha. n tujuan kita baik. yg xbaik tu yg xdpt2 tu. huhu...

    ReplyDelete